Scoala de soferi AUTOTNC - Proba practica

Proba practica

Pentru a fi admis la proba practica nu trebuie sa insumezi mai mult de 20 de puncte penalizare.
Penalizarea greselilor comise de candidat (puncte de penalizare) aplicate pentru nerespectarea normelor rutiere/neexecutarea ori executarea incorecta a manevrelor indicate Puncte de penalizare
I.Pregatirea si verificarea tehnica a autovehiculului
-verificarea prin intermediul aparaturii de bord sau a comenzilor autovehiculului a functionarii directiei, franei, instalatiei de ungere/racire, luminilor, semnalizarii avertizorului sonor 3 puncte
-reglarea scaunului, a oglinzilor retrovizoare, nefixarea centurii de siguranta, neeliberarea franei de ajutor 6 puncte
-necunoasterea aparaturii de bord sau a comenzilor autovehiculului 9 puncte
  1. Comportare in trafic

1.Manevrarea si pozitia autovehiculului in timpul mersului

-nesincronizarea comenzilor (oprirea motorului, accelerarea excesiva, folosirea incorecta a treptelor de viteza) 6 puncte
-nementinerea directiei de mers 9 puncte
-folosirea incorecta a drumului cu sau fara marcaj 6 puncte
-incrucisarea cu alte vehicule, inclusiv in spatii restranse 6 puncte
-mersul inapoi, oprirea si pornirea din rampa, parcarea cu fata, spatele sau lateral 5 puncte
– intoarcerea vehiculului cu fata in sens opus prin efectuarea manevrelor de mers inainte si inapoi 5 puncte
-intoarcerea pe o strada cu mai multe benzi de circulatie pe sens 5 puncte
-conducerea in mod neeconomic si agresiv pentru mediul inconjurator 5 puncte
2.Schimbarea directiei de mers si efectuarea virajelor
-neasigurarea la schimbarea directiei de mers/la parasirea locului de stationare 9 puncte
-executarea neregulamentara a virajelor 6 puncte
-nesemnalizarea sau semnalizarea gresita a schimbarii directiei de mers 6 puncte
3.Circulatia in intersectii, pozitii in timpul mersului
-neincadrarea necorespunzatoare in raport cu directia de mers dorita 6 puncte
-efectuarea unor manevre interzise (oprire, stationare, intoarcere, mers inapoi) 6 puncte
-neasigurarea la patrunderea in intersectii 9 puncte
-intrarea/iesirea de pe autostrada/artere similare, folosirea corecta a benzilor si a luminilor de intalnire ziua 5 puncte
-nepastrarea distantei suficiente fata de cei care ruleaza inainte sau vin din sens opus 9 puncte
4.Depasirea
-ezitarea repetata de a depasi alte vehicule 6 puncte
-nerespectarea regulilor de executare a depasirii ori efectuarea acestora in locuri si situatii interzise 21 puncte
5.Prioritatea
-neacordarea prioritatii vehiculelor si pietonilor care au acest drept (intersectii, sens giratoriu, statia mijloacelor de transport in comun prevazuta cu alveola, statie de tramvai fara refugiu pentru pietoni, trecere de pietoni) 21 puncte
-tendinte repetate de a ceda trecerea vehiculelor si pietonilor care nu au prioritate 6 puncte
6.Nerespectarea semnificatiei indicatoarelor si mijloacelor de semnalizare rutiera
-nerespectarea semnificatiei indicatoarelor/marcajelor/culorilor semaforului(cu exceptia culorii rosii) 9 puncte
-nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului/ a semnalelor politistului rutier/ a semnalelor altor persoane cu atributii legale similare 21 puncte
7.Viteza
-depasirea vitezei maxime admise 9 puncte
-conducerea cu viteza redusa in mod nejustificat, neincadrarea in ritmul impus de ceilalti participanti la trafic 6 puncte
8.Conducerea pe timp nefavorabil
-neindemanarea in conducere in conditii de ploaie, zapada, mazga, polei 9 puncte
-deplasarea cu viteza neadaptata conditiilor atmosferice si de drum 9 puncte
9. Nerespectarea normelor legale la trecerile la nivel cu calea ferata 21 puncte
III.Alte studii care conduc la acordarea calificativului “respins”
prezentarea la examen sub influenta bauturilor alcoolice, substantelor sau produselor stupefiante, a medicamentelor cu efecte similare acestora sau manifestari de natura sa perturbe examinarea celorlalti candidati 21 puncte
producerea unui eveniment rutier ori interventia examinatorului pentru evitarea unui pericol iminent 21 puncte

Proba practica a examenului auto e o experienta unica (in teorie, pentru ca multi tind sa o repete) si totodata reprezinta unicul hop pe care persoanele examinate il mai au de trecut pentru a obtine permisul de conducere.

In acest articol vom discuta despre toate lucrurile de care trebuie sa tineti cont inainte si in timpul traseului, astfel incat acesta sa fie trecut cu succes din prima. Ele trebuie abordate cu grija si fara graba, astfel incat riscul de aparitie al erorilor sa fie cat mai mic cu putinta.

Codul Rutier

Accederea in proba practica a examenului de conducere nu implica faptul ca notiunile din Noul Codul Rutier nu mai trebuie repetate, ba chiar din contra, ele trebuie consolidate. Examinatorii obisnuiesc sa puna intrebari teoretice, mai ales cu privire la semnificatiile indicatoarelor rutiere si a regulilor vis-a-vis de manevrele legale in anumite locuri.

Traseul de parcurs

Motivul principal pentru care nu trebuie sa va faceti griji pentru proba practica e faptul ca ea va fi compusa din trasee pe care cu siguranta le-ati mai parcurs cu instructorul. In fond, instructorii stiu care sunt traseele cele mai des folosite de catre politisti si ca atare obisnuiesc sa le parcurga frecvent impreuna cu elevii lor.

Masina de examinare

Desi exista posibilitatea ca examenul auto sa fie dat (la cerere numai) pe o alta masina decat cea pe care ati invatat sa conduceti, se recomanda ca masina de examen sa ramana aceeasi pentru simplul fapt ca e familiara si ca e mult mai usor de utilizat fata de o masina necunoscuta.

Lucrurile cele mai importante in timpul examinarii

Pe langa clasicele instructiuni vis-a-vis de pornirea de pe loc, este esential sa nu comiteti urmatoarele greseli:

  1.  Neacordarea de prioritate. Asa cum, in mod normal, neacordarea de prioritate se pedepseste cu retinerea permisului pentru o perioada de 30-90 de zile, in acest caz, neacordarea de prioritate se pedepseste cu incheierea defavorabila si brusca a examenului de conducere. Asadar, acordati prioritate pietonilor atunci cand au acest drept, precum si vehiculelor de pe drumul cu prioritate. De asemenea, nu uitati sa respectati regulile in zona statiilor de autobuz si a celorlalte mijloace de transport in comun.
  2.  Neintelegerea indicatoarelor STOP, respectiv CEDEAZA TRECEREA. La intalnirea indicatorului STOP, indiferent de cat de liber sau cat de aglomerat e drumul, masina trebuie oprita in dreptul indicatorului, fara a il depasi. Dupa aceea se poate avansa pana in punctul cu vizibilitate maxima. In schimb, la CEDEAZA TRECEREA, soferii nu trebuie sa opreasca masina, dar in schimb, trebuie sa ofere prioritate tuturor celor care se deplaseaza pe drumul prioritar. Nu trebuie ezitat la intalnirea acestor indicatoare, intrucat asta poate indica o lipsa de cunostinte si cu siguranta acest lucru e de evitat in prezenta politistului.
  3.  La trecerile de pietoni se ofera intotdeauna prioritate celor aflati pe sensul de mers si se reduce viteza intotdeauna pana la evitarea oricaror pericole. Legal vorbind, viteza trebuie redusa pana la 30 km/h in orase si pana la 50 km/h in exteriorul oraselor, asta desi e putin probabil ca examinatorul sa aleaga un traseu extraurban pentru examinare.

In timpul mersului trebuie neaparat sa pastrati distanta legala fata de cei din fata, dar si fata de cei care circula din sens opus. Atunci cand se efectueaza o depasire, in conditiile in care traficul o permite, trebuie revenit pe banda 1. Desi pare un lucru minor, politistii examinatori sunt foarte atenti la acest detaliu si depuncteaza de fiecare data cand cei examinati nu circula corect.

De asemenea, examinatorii tind sa puna intrebari-capcana, precum si sa dea indicatii-capcana, tocmai pentru a testa daca cei examinati sunt atenti si daca si-au insusit notiunile necesare. Sunt putine sanse ca un examinator sa incerce mai mult de 1-2 ori o astfel de indicatie, cu at mai mult cu cat vede ca persoana de la volan e sigura pe sine.

Tocmai de aceea, orice urma de emotie si de nesiguranta trebuie mascata cat de mult posibil sau chiar inlaturata in masura in care acest lucru este posibil. Lasand stresul la o parte si concentrandu-va mai mult asupra examenului si a indicatiilor examinatorilor, aveti sanse mult mai mari sa treceti de proba de traseu din prima.